Persoonlijk Actie Plan

1) Inter-persoonlijk competent
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga een systeem uitdenken waarin ik de werkhouding en ontwikkeling over een langere periode kan evalueren.

Ik ga hier samen met een collega gedurende een drietal weken deze methode pilot testen.

Op basis van deze methode ga ik opbouwende gesprekken voeren met studenten over werkhouding / gedrag.

Ik ga bepalen wat het indivdueel benaderen van de student op het gedrag in de groep voor resultaten heeft.

Conditie / Plaats: Coach binnen Stichting Innovision Solutions

Project / Taak:  Project Evaluatie tool professionele attitude meter.

Activiteiten: Meten van attitude, Voeren van Reflectie gesprekken, Evalueren.

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Collega ter beoordeling: Ik heb een collega nodig die mij in deze situatie kan beoordelen. Gelukkig heb ik deze, mijn collega Pierre van Strijdonck gaat meedraaien in deze pilot. 14-10-2011

 

2) Pedagogisch competent
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga aan PDA  lessen deelnemen die mij inzicht geven in het bij studenten vaststellen van sociaal emotionele / morele problemen.

Ik ga een passend plan van aanpak opstellen voor een leerling met sociaal emotionele / morele problemen.

Ik ga dit bespreekbaar maken met ouders.

En ik ga hierbij passende hulp inschakelen om de problematiek aan te pakken.

Conditie / Plaats: Mentor opleiding ICT Beheer

Project / Taak: Mentoraat van potentiele uitval leerlingen

Activiteiten: Voeren mentor gesprekken,  Passende PVA's opstellen, Koppeling passende 2de lijn zorg, Evalueren met student en 2de lijn zorg.

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Collega's ter ondersteuning en ter evaluatie. Deze heb ik in de vorm van onze Floor manager, en de Zorgcoördinator Nog geen deadline vast te stellen

 

3) Vakinhoudelijk & didactisch competent
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga aan PDA lessen deelnemen die mij praktische kennis geven van veel voorkomende leerstoornissen en onderwijsbelemmeringen.

Ik ga trainen met het erkennen en herkennen van leerproblemen bij studenten. Dit ga ik samen met onze ambulant begeleider op de werkvloer en onze ambulante dienst evalueren.

Ik ga oefenen met het constructief communiceren van leerproblemen aan studenten, ouders, en hulpverlening.

Ik ga een passend plan van aanpak ten uitvoer brengen, welke centraal staat in de begeleiding van studenten met leerproblemen.

Conditie / Plaats: Mentor opleiding ICT Beheer

Project / Taak: Mentoraat van potentiele uitval leerlingen

Activiteiten: Overleggen, Reflecteren, Plannen, Organiseren, Begeleiden

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Collega's en begeleiders ter ondersteuning. Deze heb ik in de vorm van onze Floormanger die bij ons de ambulante begeleiding op de werkvloer ondersteund. En in onze ambulante begeleider van de Korczakschool. Eind trainingsperiode Niv2 ICT Beheerders OLP2. Dus December 2012

 

4) Organisatorisch competent
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga in kaart brengen wat de indviduele kennis niveau's en leervragen van mijn studenten zijn.

Ik ga aansluiting zoeken tussen de verschillende kennisniveau's van mijn studenten.

Ik ga mijn workshops aanpassen op de individuele leervragen van mijn studenten. Gekoppeld aan de Kerntaak 1 (Ontwerpen van informatie systemen) en 4 (Aansturen en Inrichten van een Servicedesk) training van mijn niveau 4 studenten, en Kerntaak 3 (Gebruikers ondersteuning) van mijn niv2 1ste jaar studenten.

Ik ga projecten porberen zo te becoachen dat er elkaar aanvullende leervragen van studenten worden verzameld. Met als doel de maximale leerwinst uit projecten halen.

Conditie / Plaats: Coach binnen Stichting Innovision Solutions

Project / Taak: Uitbouwen / Verbreden workshop porfolio opleiding ICT Beheer.

Activiteiten:
Leervragen becoachen, Leer offertes begeleiden, Workshops verzorgen, Evalueren met de studenten.

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Collega's die dit concept ondersteunen en studenten die bereid zijn leervragen te definiëren. Collega's die dit concept ondersteunen heb ik, binnen de leer stichting Innovision Solutions zijn wij sinds kort gestart met het toepassen van leeroffertes. Voor de beheer afdeling zal dit een nieuwe stap zijn. Studenten zijn bevraagd en gaan meewerken aan het opstellen van leervragen / leeroffertes. Schooljaar 2011/2012
Eind OLP 3. Begin OLP 4

 

5) Competent in samenwerken met collega’s
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituatie

Ik ga collega's ondersteunen in het becoachen van studenten in onze leer stichting Innovision Solutions.

Ik ga deelnemen aan collegiale intervisie rondes. Dit in het kader van team ontwikkelingsactiviteiten.

Ik ga proberen een effectieve manier te zoeken om de onderwijslogistiek tussen collega's op elkaar af te stemmen.

Conditie / Plaats: Collega binnen het Team ICT, Media, en Design, en Stichting Innovision Solutions.

Project / Taak: Verdere ontwikkeling Stichting Model, Team intervisie

Activiteiten:
Overleg, Ambitie bepaling, Coaching van Stichting brede studenten.

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Een team dat wil deelneemt aan intervisie activiteiten. Daar maak ik deel van uit dus dat gaat goed komen. En collega's die bereid zijn om de onderwijs logistiek op elkaar af te stemmen. Intervisie: Mei 2011
Logistiek: OLP 1/2 schooljaar 2011/2012

 

6) Samenwerken met omgeving
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga een SLB cursus volgen.

Op basis van wat ik bij ga leren in de SLB cursus, ga studieloopbaan gesprekken voeren met mijn studenten.

Ik ga ouderavonden organiseren en tussentijdse gesprekken voeren met ouders / verzorgers wanneer dat van belang is voor de studieloopbaan van mijn studenten.

Ik ga deelnemen als voorlichter aan voorlichting rondes die de school geeft bij voorlichtingsavonden.

Conditie / Plaats: Mentor / Opleidingsverantwoordelijke ICT Beheer opleiding.

Project / Taak: SLB ontwikkeling, Mentorschap, Voorlichter

Activiteiten:
Reflecteren, Presenteren, Studie voortgang in kaart brengen, Ouderavonden organiseren.

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Training van een SLB Consultant / Docent. Schooljaar 2011/2012, OLP 1 – 2

 

7) Reflectie & ontwikkeling
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: In de volgende werksituaties:

Ik ga reflectie gesprekken voeren met studenten. In deze gesprekken ga ik bewust trainen met het sturen naar "eerlijk" evalueren.

Ik ga persoonlijke actieplannen van mijn studenten begeleiden.

Ik ga oefenen met het consistent de spiegel voorhouden bij mijn studenten, dit t.a.v. het eigen functioneren van de student.

Conditie / Plaats: Summatieve Coach, Stichting Innovision Solutions

Project / Taak: Begeleiding van Examinering Kerntaak 1-3 ICT Beheer niv4 studenten.

Activiteiten:
Reflecteren, Coachen, Plannen, Organiseren, Gesprekken evalueren

Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: Deadline
Een collega die mij een X aantal keren helpt met het voeren van reflectie gesprekken met studenten en mij feedback geeft. Examenperiode niv4, OLP1 – 2, Schooljaar 2011-2012