De beschrijving van mijn beroepsidentiteit geeft antwoord op de volgende vragen:
– Wat wil ik bereiken als docent?
– Wat voor docent wil ik zijn?
– Wat zijn mijn drijfveren?
Wat ik wil bereiken als docent is de leerlingen het beste uit zicht zelf te laten halen, en deze klaar te stomen voor een snel evoluerende netwerkwerk maatschappij. Waar twintig jaar geleden je nog kon volstaan met het acteren als individu in een organisatie, zie je steeds meer de verschuiving naar het netwerkbelang.
Het kunnen communiceren en presenteren over de persoonlijke competenties wordt steeds belangrijker. Organisatie grenzen vertroebelen, banden met vaste werkgevers worden steeds meer korte termijn, het belang van het professioneel netwerk wordt steeds belangijker.
Als docent wil ik onze studenten klaar stomen voor de volgende stap in hun carrière. Daarnaast wil ik mijn passie voor de brede blik op het ICT vakgebied meegegeven en de drempel in overstap van het schoolse denken naar het werkveld verkleinen.
Mijn rol in het hybride leren:
Als docent wil ik motiverend, inspirerend, en activerend zijn voor mijn studenten. Hiervoor vraag ik mijn studenten de vakkwalificaties te etaleren in de eigen portfolio’s. Hierbij wil ik voorbeeld gedrag tonen d.w.z. dat ik binnen het vakgebied onderzoek wil verrichten en dit wil etaleren aan mijn leerlingen. Zodat deze een goed startpunt kunnen afleiden voor hun eigen portfolio opbouw.
Daarnaast wil ik als coach samen met mijn studenten in projecten participeren en hun motiveren en echt betekenis hebben voor hun en de regio. De echtheid van een opdracht in een leerbedrijf context maakt het voor de leerling zo veel mooier, daar wil ik mij dan ook als docent voor inspannen.
Mijn drijfveer komt bij mij voort uit de passie die ik heb voor coaching van studenten in hun rol binnen het leerbedrijf, het vakgebied en team gericht werken. In mijn functie wil ik graag uitdagingen en innovatie uit mijn vakgebied blijven volgen / eigen maken en deze integreren in de opleidingsvisie van de afdeling waar ik werkzaam ben.