Persoonlijk Actie Plan
1) Inter-persoonlijk competent | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga een systeem uitdenken waarin ik de werkhouding en ontwikkeling over een langere periode kan evalueren. Ik ga hier samen met een collega gedurende een drietal weken deze methode pilot testen. Op basis van deze methode ga ik opbouwende gesprekken voeren met studenten over werkhouding / gedrag. Ik ga bepalen wat het indivdueel benaderen van de student op het gedrag in de groep voor resultaten heeft. |
Conditie / Plaats: Coach binnen Stichting Innovision Solutions Project / Taak: Project Evaluatie tool professionele attitude meter. Activiteiten: Meten van attitude, Voeren van Reflectie gesprekken, Evalueren. |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Collega ter beoordeling: Ik heb een collega nodig die mij in deze situatie kan beoordelen. Gelukkig heb ik deze, mijn collega Pierre van Strijdonck gaat meedraaien in deze pilot. | 14-10-2011 |
2) Pedagogisch competent | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga aan PDA lessen deelnemen die mij inzicht geven in het bij studenten vaststellen van sociaal emotionele / morele problemen. Ik ga een passend plan van aanpak opstellen voor een leerling met sociaal emotionele / morele problemen. Ik ga dit bespreekbaar maken met ouders. En ik ga hierbij passende hulp inschakelen om de problematiek aan te pakken. |
Conditie / Plaats: Mentor opleiding ICT Beheer
Project / Taak: Mentoraat van potentiele uitval leerlingen Activiteiten: Voeren mentor gesprekken, Passende PVA's opstellen, Koppeling passende 2de lijn zorg, Evalueren met student en 2de lijn zorg. |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Collega's ter ondersteuning en ter evaluatie. Deze heb ik in de vorm van onze Floor manager, en de Zorgcoördinator | Nog geen deadline vast te stellen |
3) Vakinhoudelijk & didactisch competent | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga aan PDA lessen deelnemen die mij praktische kennis geven van veel voorkomende leerstoornissen en onderwijsbelemmeringen. Ik ga trainen met het erkennen en herkennen van leerproblemen bij studenten. Dit ga ik samen met onze ambulant begeleider op de werkvloer en onze ambulante dienst evalueren. Ik ga oefenen met het constructief communiceren van leerproblemen aan studenten, ouders, en hulpverlening. Ik ga een passend plan van aanpak ten uitvoer brengen, welke centraal staat in de begeleiding van studenten met leerproblemen. |
Conditie / Plaats: Mentor opleiding ICT Beheer
Project / Taak: Mentoraat van potentiele uitval leerlingen Activiteiten: Overleggen, Reflecteren, Plannen, Organiseren, Begeleiden |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Collega's en begeleiders ter ondersteuning. Deze heb ik in de vorm van onze Floormanger die bij ons de ambulante begeleiding op de werkvloer ondersteund. En in onze ambulante begeleider van de Korczakschool. | Eind trainingsperiode Niv2 ICT Beheerders OLP2. Dus December 2012 |
4) Organisatorisch competent | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga in kaart brengen wat de indviduele kennis niveau's en leervragen van mijn studenten zijn. Ik ga aansluiting zoeken tussen de verschillende kennisniveau's van mijn studenten. Ik ga mijn workshops aanpassen op de individuele leervragen van mijn studenten. Gekoppeld aan de Kerntaak 1 (Ontwerpen van informatie systemen) en 4 (Aansturen en Inrichten van een Servicedesk) training van mijn niveau 4 studenten, en Kerntaak 3 (Gebruikers ondersteuning) van mijn niv2 1ste jaar studenten. Ik ga projecten porberen zo te becoachen dat er elkaar aanvullende leervragen van studenten worden verzameld. Met als doel de maximale leerwinst uit projecten halen. |
Conditie / Plaats: Coach binnen Stichting Innovision Solutions
Project / Taak: Uitbouwen / Verbreden workshop porfolio opleiding ICT Beheer. Activiteiten: |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Collega's die dit concept ondersteunen en studenten die bereid zijn leervragen te definiëren. Collega's die dit concept ondersteunen heb ik, binnen de leer stichting Innovision Solutions zijn wij sinds kort gestart met het toepassen van leeroffertes. Voor de beheer afdeling zal dit een nieuwe stap zijn. Studenten zijn bevraagd en gaan meewerken aan het opstellen van leervragen / leeroffertes. | Schooljaar 2011/2012 Eind OLP 3. Begin OLP 4 |
5) Competent in samenwerken met collega’s | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituatie |
Ik ga collega's ondersteunen in het becoachen van studenten in onze leer stichting Innovision Solutions. Ik ga deelnemen aan collegiale intervisie rondes. Dit in het kader van team ontwikkelingsactiviteiten. Ik ga proberen een effectieve manier te zoeken om de onderwijslogistiek tussen collega's op elkaar af te stemmen. |
Conditie / Plaats: Collega binnen het Team ICT, Media, en Design, en Stichting Innovision Solutions.
Project / Taak: Verdere ontwikkeling Stichting Model, Team intervisie Activiteiten: |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Een team dat wil deelneemt aan intervisie activiteiten. Daar maak ik deel van uit dus dat gaat goed komen. En collega's die bereid zijn om de onderwijs logistiek op elkaar af te stemmen. | Intervisie: Mei 2011 Logistiek: OLP 1/2 schooljaar 2011/2012 |
6) Samenwerken met omgeving | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga een SLB cursus volgen. Op basis van wat ik bij ga leren in de SLB cursus, ga studieloopbaan gesprekken voeren met mijn studenten. Ik ga ouderavonden organiseren en tussentijdse gesprekken voeren met ouders / verzorgers wanneer dat van belang is voor de studieloopbaan van mijn studenten. Ik ga deelnemen als voorlichter aan voorlichting rondes die de school geeft bij voorlichtingsavonden. |
Conditie / Plaats: Mentor / Opleidingsverantwoordelijke ICT Beheer opleiding. Project / Taak: SLB ontwikkeling, Mentorschap, Voorlichter Activiteiten: |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Training van een SLB Consultant / Docent. | Schooljaar 2011/2012, OLP 1 – 2 |
7) Reflectie & ontwikkeling | |
Om mijn nog te ontwikkelen competentie onderdelen te trainen ga ik de volgende activiteiten ondernemen: | In de volgende werksituaties: |
Ik ga reflectie gesprekken voeren met studenten. In deze gesprekken ga ik bewust trainen met het sturen naar "eerlijk" evalueren. Ik ga persoonlijke actieplannen van mijn studenten begeleiden. Ik ga oefenen met het consistent de spiegel voorhouden bij mijn studenten, dit t.a.v. het eigen functioneren van de student. |
Conditie / Plaats: Summatieve Coach, Stichting Innovision Solutions Project / Taak: Begeleiding van Examinering Kerntaak 1-3 ICT Beheer niv4 studenten. Activiteiten: |
Voor deze activiteiten in die situaties heb ik de volgende ondersteuning nodig: | Deadline |
Een collega die mij een X aantal keren helpt met het voeren van reflectie gesprekken met studenten en mij feedback geeft. | Examenperiode niv4, OLP1 – 2, Schooljaar 2011-2012 |